Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Inovace výukových materiálů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0237
Číslo operačního programu: CZ.1.07
Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání
Název oblasti podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách
Celkové způsobilé výdaje projektu: 1 558 102,- Kč
Adresa místa realizace projektu: Střední škola automobilní, Dukelská 313, 562 01 Ústí nad Orlicí
Datum zahájení projektu: 1.8.2012
Datum ukončení projektu: 31.7.2014
Doba trvání projektu v měsících: 24
Cílem projektu bylo prostřednictvím nových metod a didaktických materiálů zlepšit vzdělávání na naší škole.
Zkvalitnění a zefektivnění výuky jsme se snažili dosáhnout tvorbou a následným použitím nových metodických postupů a didaktických materiálů.
Zvýšení efektivity práce se žáky ve vybraných oblastech probíhalo také formou individualizace výuky prostřednictvím dělení hodin daného předmětu.
Primárně byl projekt zaměřen na výuku maturitních ročníků přípravou k maturitní zkoušce v oblastech čtenářské, jazykové a matematické gramotnosti,
stejně jako gramotnosti v užívání informačních technologií. Tyto oblasti doplňovaly finanční gramotnost třetích ročníků učebních i studijních oborů
a odborné předměty, včetně odborného výcviku, napříč všemi třídami školy.
V průběhu dvou školních let vypracovali učitelé jednotlivých předmětů didaktické materiály a ověřovali je ve výuce.
Celkem se jednalo o 33 sad materiálů v předmětech český jazyk a literatura, matematika, anglický a německý jazyk, informační a komunikační technologie,
ekonomika, motorová vozidla a odborný výcvik. Současně probíhala výuka v rámci individualizace v předmětech matematický seminář ve 4. ročníku studijních oborů
a IKT v 1. a 2. ročníku učebních oborů. Třídy byly rozděleny podle vstupních testů na dvě skupiny nestejné vědomostní úrovně.
V rámci projektu pak probíhá individualizované výuka vždy v jedné skupině třídy zahrnující slabší žáky.
Projekt byl poměrně náročný nejen na samotnou práci učitelů – tvůrců materiálů, ale také na zabezpečení ověřovací výuky.
Jsme rádi, že se nám podařilo jej úspěšně uzavřít.